باتري تلفن همراه راهي جديد براي جاسوسي


 تيمي از دانشمندان با همکاري محققان دانشگاه استنفورد، شيوه‌اي را براي جاسوسي‌کردن از کاربران تلفن همراه با استفاده از باتري گوشي ارائه داده‌اند.

روش جديد موسوم به PowerSpy بر اساس اين واقعيت عمل مي‌کند که ميزان انرژي مصرفي باتري گوشي هنگامي که کاربر به برج مخابراتي نزديک است، تغيير مي‌کند؛ در اين ميان تماس‌هاي تلفني به آشکارسازي نوع محيطي که کاربر در آن قرار دارد، کمک مي‌کنند.

برخلاف مکان‌يابي مبتني بر سيستم موقعيت‌ياب (GPS) يا واي‌فاي، داده‌هاي مبتني بر انرژي باتري براي هر برنامه نرم‌افزاري نصب‌شده‌اي در دسترس هستند و اين امر امکان رهگيري مکان تلفن را با دقت ۹۰ درصد فراهم مي‌کند.


تلفن همراه براي متصل‌شدن به يک برج مخابراتي دور، انرژي بيشتري را در مقايسه با متصل‌شدن با برج نزديک مي‌طلبد؛ همچنين زماني که موانع، سيگنال‌دهي گوشي را مسدود مي‌کند، باتري گوشي انرژي بيشتري مصرف مي‌کند.

دانشمندان نشان داده‌اند، اندازه‌گيري مصرف نيروي کلي باتري با گذشت زمان، مي‌تواند مکان و حرکت تلفن را آشکار مي‌کند.

محققان داده‌هاي مربوط به انرژي را از تلفن‌هاي اندرويد و در ناحيه‌اي در کاليفرنيا جمع‌آوري کردند؛ سپس اين داده‌ها با مصرف انرژي يک گوشي LG Nexus 4 هنگام حرکت‌کردن مکرر آن در يکي از مسيرها مقايسه شد و محققان از مجموع ۱۰ آزمايش، در ۹ مورد توانستند حدس بزنند کاربر در چه مسيري قرار دارد.

اين شيوه فقط زماني عمل مي‌کند که فرد مورد نظر اين مسير را قبلا طي کرده باشد؛ چنانچه مسير براي نخستين‌بار طي شود، دقت شکار موقعيت از ۹۰ درصد به حدود ۶۰ درصد افت مي‌کند.

دانشمندان مدعي‌اند، جاسوسان روزي مي‌توانند از PowerSpy براي رهگيري هدف‌ها استفاده کنند و برنامه‌هاي نرم‌افزاري نيز قادر خواهند بود از رهگيري مکاني آن براي هدف‌هاي تبليغاتي استفاده کنند.

همچنين، محققان در تحقيقات قبلي خود دريافته بودند که مي‌توان از ژيروسکوپ تلفن همراه به عنوان ميکروسکوپ کارآمد استفاده کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 18 فروردين 1394برچسب:, | 13:2 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.